Lippukunnan johtaja Mika Ramu on tyytyväinen, kun vene saatiin veteen.

 

Vuonna 1921 perustetun lippukunnan meripartiotoiminta käynnistyi 1949. Lippukunnan purjeveneet olivat aluksi puurunkoisia ja ensimmäisen lujitemuovirunkoisen köliveneen lippukunta hankki vuona 1998.

– Se palveli lippukunnan purjekoulutusaluksena viisitoista vuotta, lippukunnan johtaja Mika Ramu kertoo.

– Kun vene myytiin, asetettiin tavoitteeksi, että Päivänpojilla on yli 9-metrinen koulutusalus, kun lippukunta täyttää sata vuotta. Viime vuonna saatiin Leader Sepran kautta 25 000 euroa tukea veneen ostoon. Kaupat tehtiin ennen joulua ja siitä alkoi veneen kunnostusurakka.

– Lippukuntalaiset kunnostivat talkoilla rungon ja törmäyslistat. Teak-kannen ja vesilinjan kunnostustyöt teetätettiin ammattilaisella. Samoin moottorin huoltotyöt. Nämä kaikki kuuluivat suunnitelmaan eikä veneestä löytynyt mitään yllättävää korjattavaa.

Meripartiolippukunnan uusi vene sai partioliikkeen perustajan mukaan nimekseen B-P Spirit.

– Uskomme, että vene palvelee Päivänpoikien koulutusaluksena useita vuosikymmeniä ja tuo haminalaisille meripartiolaisille elämyksiä, jotka pysyvät mielissä pitkään.

Mika Ramu sanoo, että Targa96 tunnetaan hyvistä purjehdusominaisuuksista. Siinä on suojaisa avotila ja hyvä majoitustilat.

  • Slider image

Liinat kiinni ja vene vesille.

  • Slider image