Hanna Nieminen osti Markku Pousilta porkkanoita. – Tällaiset maaseudun syysmarkkinat on tapahtumana hieno. Pidän siitä että pääsen ostamaan tuotteita suoraan niiden tuottajilta.

Leader Sepra oli paikalla esittelemässä National Geographic Societyn Keltaiset kehykset -tuotemerkkiä. National Geographicin kanssa solmittu yhteistyösopimus mahdollistaa Keltaisten kehysten hyödyntämisen alueen matkailukohteiden esiin nostamisessa.

Huomiota halutaan kiinnittää sellaisiin luonto- ja kulttuurikohteisiin, jotka ovat asukkaille tärkeitä ja arvokkaita, mutta vähemmän tunnettuja oman alueen ulkopuolella.

– Ihmisiltä on jo tullut hyviä ehdotuksia. Lisää niitä otetaan vastaan esimerkiksi Klamilan silakkamarkkinoilla ja Kotkan kalamarkkinoilla missä olemme mukana. Myös Leader Sepran facebook-sivulla on paikka, minne oman ehdotuksensa voi jättää, sanoo Sepran hankekoordinaattori Kirsi Pohjankoski.

– Keväällä pyritään saamaan aikaan päätöksiä ja sopimuksia kehysten sijoituspaikoista.

Keltaisia kehyksiä on tulossa Sepran toiminta-alueelle Etelä-Kymenlaaksoon sekä Imatran-Lappeenrannan seudulle.

– Kehyksiä on tulossa kaksi jokaiseen kuntaan. Yhteistyössä on mukana mm. kehykset valmistava Ekami, paikallisia valokuvaajia, alueen kunnat ja elinkeinoyhtiö Cursor, hankeneuvoja Marja Sorvo kertoo.

– Näkyvyyttä kohteet saavat Suomen, Ison Britannian ja Viron National Geographic -lehdissä julkaistavien, alueesta kirjoitettavien juttujen ja kuvien kautta.