Reimarin erikoisnumero on ilmestynyt 30.12.2024 poikkeuksellisesti vain verkossa. Jakelupäivien osuttua arkipyhään paperilehden jakelua ei ollut saatavilla. Käy lukemassa erikoisnumero, mukana lukijoiden vuoden 2024 kohokohtia!

Uusi burger-ravintola ei tingi laatukriteereistä

Koulutuksen kautta burgerin ammattilaiseksi: Sini Peltola (vas.) ja Sanna Salopaasi.

Kun haminalaiset Kotipizza­yrittäjät Sini ja Satu Peltola sekä Sanna Salopaasi haeskelivat laajentumismahdollisuuksia, apu löytyikin lopulta läheltä.

Kotipizza Groupin vuonna 2017 hankkimalla Social Burgerjoint -ketjulla oli vakaa pyrkimys laajentua pääkaupunkiseudun ulkopuolelle valtakunnalliseksi yhteisöksi ja siihen haminalaiskolmikko iski kiinni.

Haminan Social Burgerjoint -ravintola avattiin vapunaattona Sibeliuskatu 32:ssa.

– Haminan ravintola on nyt koko ketjussa vasta viides, kertoo Satu.

Kun sopimus omasta Social Burgerjoint -ravintolasta syntyi, kolmikko pantiin koulun penkille, sillä laadustaan tarkka tuote ei synny ilman paneutumista purilaisen valmistamiseen. Satu sanoo, että kirkkaana on heille avautunut se, että hampurilaisen sielu löytyy pihvistä.

– Jauhamme itse pihveihin käytettävän lihan naudanlihasta, jonka rasvaprosentti on noin 20 – 25 %. Hiili­grillistä löytyy toinen salaisuutemme, sillä uuniin saati mikroon eivät hampurilaisemme joudu.

Ennen oman hampurilaispaikan avaamista henkilökunta on käynyt läpi tiiviin koulutuksen. Social Burgerjoint -yhteisössä on tiukat laatukriteerit, joiden täyttyminen on haluttu varmistaa jo ennen ravintolan avaamista.

– Tosissaan olemme. Vuodenvaihteessa joukkoomme yrittäjäksi liittynyt Sanna Salopaasi ottaa yhdessä sisareni Sini Peltolan kanssa vastuun Social Burgerjoint -ravintolastamme, minun vastuulleni jää Kotipizza-ravintolamme, kertoi Satu.

Yrittäjäkolmikko on palkannut ravintolaan kolme kokoaikaista työntekijää, sillä tekeviä käsiä pitää olla riittävästi.

– Listallamme on viisi erilaista burgeria. Ruokarajoitteisia palvelemme parhaamme mukaan, senvuoksi meillä on listalla tuotteemme gluteenittomana, maidottomana, vegaanina ja myös kasvisburgerina.

– Lounaalla listalta löytyy aina viisi vaihtoehtoa, lounasburger vaihtuu kuukauden välein. Sesonkiburger saa elää pari kuukautta kerrallaan, valistaa Satu.

Social Burgerjoint syntyi kahden keittiöekspertin Mika Tuomosen ja Herkko Volasen ideana ja vuonna 2013 kaksikko alkoi kiertämään burger­rekalla pitkin maata erilaisissa yleisötapahtumissa.

Leveämmät hartiat löytyivät, kun Kotipizza Group osti yrityksestä enemmistön. Silloin tavoitteeksi otettiin laajentuminen valtakunnalliseksi.

– Helsingissä Social Burgerjoint -ravintoloita on kolme, neljäs on Keravalla. Haminan ravintola on ketjun viides mutta lisää on tulossa, avaa Satu Peltola.

Satu Peltola ottaa vastuulleen Kotipizzan pyörittämisen.

Jaa artikkeli somessa

Lähetä tai printtaa artikkeli