Käsissäsi on hieman erinäköinen uutislehti Reimari. Lehdelle on haettu modernimpaa ulkonäköä muun muassa uudella logolla ja väreillä.
Reimarin uudistuneen ilmeen takana on graafinen suunnittelija Pilvi Veijanen.
– Koska Reimari nivoutuu vahvasti haminalaisuuteen, käytin uuden ilmeen tärkeimpänä inspiraation lähteenä Haminan kaupunkia sekä ajatusta siitä, millaisia mielikuvia Reimari-lehteen liitetään. Hamina tunnetaan ympyräkaupunkina, joten tuntui luonnolliselta valita lehden uuteen ilmeeseen pyöreitä kulmia ja muotoja. Logo toistaa tätä samaa pyöreää muotokieltä ja lisäksi sinne on myös piilotettu aaltomaisia muotoja meren läheisyyden inspiroimana. Logon suunnittelussa osallisena oli myös Reimarin toinen graafikko Satu Ahopelto, kertoo Pilvi uuden logon synnystä.
– Väreiksi valikoitui merikaupungin omaan paikallislehteen sopiva raikas sininen, pirteä keltainen sekä vanhoista tiilirakennuksista muistuttava punainen. Sininen ja keltainen ovatkin Reimarin lukijoille tuttuja ennestään ja ne haluttiin pitää uudessakin ilmeessä mukana – Kaikkea ei aina tarvitse uudistaa!
Lehti onkin jätetty myös isoilta osin ennalleen, sillä koimme tärkeäksi, että vakiintunut lukijakunta löytää jatkossakin lehdestä kaiken tarvitsemansa mahdollisimman kätevästi.
Reimari pyrkii olemaan helposti lähestyttävä lehti ja siitä kertoo myös slogan: ”Reimari kuuluu kaikille!”. Tämä arvo on pidetty mielessä myös uudistusta tehdessä. Lehdessä visuaalisesti tärkeintä on luettavuus ja selkeys ja vasta sen jälkeen esteettiset seikat.
– Uusi ilme on suunniteltu siten, että se toimii printtilehden ohella myös lehden verkkosivuilla ja eri sosiaalisen median kanavissa. Haluamme tarjota saman tunnistettavan Reimari-ilmeen kaikille lukutavasta riippumatta. Verkkosivut uudistuvat siten, että jatkossa sieltä löytyy avainsanojen avulla entistä helpommin yksittäistä lukijaa kiinnostavat uutiset.
Toivottavasti haminalaiset ottavat uudistuneen lehden lämmöllä vastaan!