Haminan talousalueen uutislehti

Kodinkoneliike luottaa hyvään asiakaspalveluun

Julius Utriainen (oik.) ja Patrik Kivelä kiittelevät Haminan Veikon Koneen hyvää palveluhenkeä.

Omistajuus vaihtui kodinkoneiden ja viihde-elektroniikan osaajassa Haminan Veikon Koneessa tasan kolme vuotta sitten. Uutena yrittäjänä remmiin astui Julius Utriainen, jolla oli jo tuolloin vankka tausta Veikon Koneen Kotkan myymälässä Karhunpesässä.

– Kun tuli mahdollisuus laajentua Haminaan, oli selvää, että otan myös vastuun yrittäjänä. Yrittäjämäistä työskentely oli jo Kotkassa Veikon Koneen myymälässä, jossa työskentelin kymmenisen vuotta, kertoo Utriainen.

Haminassa kodinkonekaupalla on vankat perinteet jo viime vuosituhannen puolelta. Yrityksen ilmeessä ovat näkyneet teippaukset Musta Pörssi, Expert, Tekniset ja nyt viimeiset vuodet Veikon Kone, jonka kautta tuotteet tulevat ketjun myymälöihin.

– Tavoitteenamme oli Haminassa heti alussa pitää vähintäänkin sama palvelutaso, kuin edeltäjällämme. Liikepaikka on asiakkaille tuttu, samoin tuotteet, joita olemme matkamme varrella jo täydentäneet.

– Viihde-elektroniikan ja kodinkonekaupan kilpailu on kovaa mutta kotimainen Veikon Kone -ketju takaa meille myös kilpailukykyiset hinnat, sanoo Utriainen. 

– Kovaan kilpailuun vastaamme muita paremmalla palvelulla. Meillä vastuu myymistämme tuotteista ei lopu kassakoneen kilahdukseen, vaan ulotamme vastuumme myös asiakkaamme kotiin ja siihen, että myymämme laite myös toimii, painottaa Utriainen.

Veikon Koneen voimavarana on osaava ja palveluhenkinen henkilökunta. Patrik Kivelä, 25, aloitti Veikon Koneessa jo edellisen yrittäjän palveluksessa ja vastuut ovat nyt lisääntyneet myös kotiinkuljetuksiin ja asennuksiin.

– Suurimman osan työstäni teenkin asiakkaan luona. Asennusten ja myynnin ohella työhöni liittyy aina myös laitekoulutusta, koska asiakkaat ja heidän tarpeensa poikkeavat aina toisistaan, paljastaa Kivelä, joka sijoittui komeasti päivälehden järjestämässä Paras asiakaspalvelija -kilpailussa.

Asiakaspalveluun ei voi koskaan liikaa panostaa, tuumii Utriainen:

– Pyrimme pitkiin asiakassuhteisiin juuri monipuolisella palvelullamme. Meillä käy liki päivittäin asiakkaita myös Kotkan puolelta, pitkillä asiakassuhteilla on juurensa. Asiakaskuntamme myös nuortuu koko ajan, kun panostuksemme monipuolisuuteen ja esimerkiksi pelipuolelle tuovat tulosta, sanoo Utriainen.

– Meillä on hieno tiimi. Yhteishenki on asia, joka palkitsee tekijänsä. Jos monipuolisessa tuotesegmentissämme on haasteita, ne selvitämme yhteispelillä.

Kauppias-yrittäjä Julius Utriainen (oik.) ja yrityksen henkilökunnasta Kati Kurki, Patrik Kivelä ja Marko Sakki.

Lue lisää aiheesta:

Jaa artikkeli somessa

Lähetä tai printtaa artikkeli

Lue myös